1Jakie są godziny pracy drukarni?
Drukarnia jest czynna pon.-pt. w godz. 8.30-16.00.
2Co można u nas wydrukować?

Jesteśmy drukarnią cyfrową, wykonujemy małe nakłady od 1 szt., m.in.:

W naszej ofercie znajdziesz m.in.:

  • obrazy na płótnie
  • wydruki na papierze plakatowym i fotograficznym
  • fototapety na wymiar
  • naklejki na meble i pod szkło
  • zaproszenia i papeterię ślubną
  • zaproszenia i papeterię okolicznościową
  • banery
  • dyplomy, foldery, broszury, identyfikatory
  • wydruki uszlachetniane (laminowane, pokryte folią złotą, srebrną i imitującą lakier UV
  • fotoksiążki, fotoalbumy
  • wizytówki
  • ulotki, plakaty
  • kalendarze
  • wydruki wycinane i nacinane (o nietypowych kształtach)
  • produkty i prezenty personalizowane, np. podkładki pod kubki, pudełka na wino, lampiony, breloki
  • nadruki UV, również na wysokich podłożach (do 30 cm)

oraz wszelkie nietypowe zamówienia. Zapraszamy do kontaktu!

3Jak złożyć zamówienie?

Zamówienia przyjmujemy mailowo (biuro@gutenberg-drukarnia.pl), przez formularz kontaktowy lub osobiście w drukarni (Wrocław, ul. Miejska 14). Aby poprawnie złożyć zamówienie mailowo lub przez formularz prosimy o podanie następujących informacji:

  • rodzaj wydruku (np. obraz na płótnie, plakat na papierze, zdjęcie na papierze, fototapeta, dyplom, zaproszenie, zwykły wydruk)
  • podłoże (np. zwykły papier, papier fotograficzny, papier plakatowy, płótno bawełniane, papier ozdobny <nazwa>)
  • druk jednostronny/dwustronny (nie dotyczy wydruków wielkoformatowych)
  • wydruk kolorowy/czarno-biały (standardowo drukujemy w kolorze)
  • ilość kopii
  • rozmiar wydruku (szerokość x wysokość, np. A4, 70×50 cm, 216×250 cm)
  • dane osoby zamawiającej (imię i nazwisko, nr telefonu kontaktowego)
  • termin realizacji (standard – ok 2 dni robocze, ekspres – na ten sam dzień, potrzebne na <data>)
  • sposób odbioru (odbiór osobisty, wysyłka kurierem)

4Kiedy otrzymam odpowiedź na moje zapytanie?

Pracujemy pon.-pt. od 8.30 do 16.00 i w tych godzinach odpowiadamy na zapytania. Staramy się odpowiadać jak najszybciej, zazwyczaj w ciągu jednego dnia roboczego. Prosimy jednak o wyrozumiałość, jesteśmy tylko ludźmi :) Podanie wszystkich informacji z punktu „Jak złożyć zamówienie?” przyspieszy otrzymanie wyceny.

5Jak opłacić zamówienie?

Przy odbiorze osobistym możliwa jest płatność kartą lub gotówką. Nie wymagamy zadatków, jednak przy dużych zamówieniach możemy poprosić o przedpłatę. Przy wysyłce kurierem konieczne jest uregulowanie płatności z góry – nr konta i wszystkie dane do przelewu przesyłamy mailowo po akceptacji wyceny.

6Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówienia zależy od nakładu pracy potrzebnego na jego realizację. Standardowo zamówienia realizujemy w 1-3 dni robocze, a zamówienia ekspresowe na ten sam dzień (tu konieczne jest potwierdzenie terminu i wyceny, opłata za ekspres wynosi +50% wartości zamówienia). Przy większych nakładach lub zleceniach nietypowych termin realizacji jest ustalany indywidualnie. Przy zamówieniach wysyłanych kurierem do realizacji przystępujemy po przesłaniu potwierdzenia przelewu lub zaksięgowaniu płatności na koncie.

7Czy można coś wydrukować „od ręki”?

Jesteśmy drukarnią, nie punktem ksero. Nie ma możliwości wydrukowania czegoś „od ręki”, codziennie przygotowujemy pliki do druku i drukujemy w ustalonej wcześniej kolejności. W wyjątkowych przypadkach jest możliwość wcześniejszego umówienia się na spotkanie i wydruk o konkretnej godzinie – planujemy wówczas dzień tak, żeby o ustalonej godzinie dana maszyna i jej operator byli dostępni.

8Kiedy mogę odebrać zamówienie?

Informację, że zamówienie jest gotowe do odbioru przesyłamy mailowo (telefonicznie tylko na prośbę klienta). Biuro mamy czynne pon.-pt. w godz. 8.30-16.00, ale jest też możliwość odebrania zamówienia w późniejszych godzinach. Wówczas prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny pod nr 660 361 988.

9Gdzie mogę odebrać zamówienie?

Nasz adres to Wrocław, ul. Miejska 14 (Psie Pole, Zgorzelisko, wylot na Wilczyce). Wydruki można odebrać osobiście wyłącznie w drukarni. Możliwa jest też wysyłka kurierem na podany adres lub do wybranego paczkomatu (taką informację należy uwzględnić przy składaniu zamówienia).

10Jak mogę sprawdzić, czy moje zdjęcie nadaje się do druku?

Wybrane pliki należy przesłać na nasz adres e-mail lub udostępnić (np. na dysku Google, czy przez wetransfer.com). Przed przystąpieniem do druku zawsze sprawdzamy, czy jakość przesłanego pliku nadaje się do druku w podanym formacie. Jeśli plik budzi nasze wątpliwości, zawsze kontaktujemy się z klientem z propozycją, np. zmiany rozmiaru, aby wydruk był satysfakcjonujący. Bardzo zależy nam na zadowoleniu klientów ze świadczonych usług.

UWAGA: zdjęcia ściągane z portali społecznościowych, wizualizacje pobrane ze stron internetowych lub zdjęcia przesyłane MMSem NIE NADAJĄ się do druku, prosimy przesyłać zawsze ORYGINALNE pliki.

11W jakiej rozdzielczości i w jakim formacie mam zapisać plik?

Pliki prosimy zapisywać jako jpg, tiff lub pdf. Wszystkie teksty należy zamienić na krzywe. Standardowo pliki należy zapisywać w rozdzielczości 300 dpi (plakaty, ulotki, zaproszenia itp.). Wizytówki należy zapisać w rozdzielczości 600 dpi.

12Co oznacza druk 1+0, 1+1, 4+0, 4+1, 4+4?

1 oznacza druk wyłącznie czarny,

4 – druk kolorowy z użyciem wszystkich barw CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Key kolor czyli czarny)

  • 1+0 – druk czarno-biały jednostronny
  • 1+1 – druk czarno-biały dwustronny
  • 4+0 – druk kolorowy jednostronny
  • 4+1 – druk dwustronny, jedno strona kolorowa, druga czarno-biała
  • 4+4 – druk dwustronny kolorowy

13Jak wybrać papier do druku?

Dobór papieru zależy od tego, co ma być na nim wydrukowane. Zalecamy następujące papiery:

  • zwykły 80g – dokumenty biurowe, kolorowanki dla dzieci
  • satynowy 100g – wnętrza księgi gości
  • kredowy 135-150g – ulotki
  • kredowy 170g – plakaty, wnętrza fotoksiążek
  • papiery 180-250g – zdjęcia, plakaty wielkoformatowe
  • papiery ozdobne 250-300g – zaproszenia, dyplomy, certyfikaty, identyfikatory
  • kredowy 350g – wizytówki

14Czy wydruki będą miały identyczne kolory jak na moim monitorze?

Wydruki mogą różnić się od tych wyświetlanych na monitorze z kilku powodów:

  •  różne ustawienia monitorów – na różnych monitorach i urządzeniach ta sama praca może wyglądać zupełnie inaczej
  •  drukujemy w kolorystyce CMYK, natomiast monitory pracują w przestrzeni RGB. Te przestrzenie nie pokrywają się w 100%, dlatego niektórych kolorów z przestrzeni RGB nie da się wydrukować w CMYK.
  • podłoże, na którym wykonujemy wydruk – na papierach matowych nie uzyskamy tak intensywnych, nasyconych kolorów, jak np. na papierach fotograficznych.
  • rodzaj druku – druk laserowy (arkuszowy) CMYK ustępuje jakością wydrukom na ploterach pigmentowych (nasze plotery mają 8 lub 12 atramentów), wiec lepiej odwzorowują kolory. Ta sama praca wykonana na różnych urządzeniach może różnić się kolorystycznie.

Dlatego jak najbardziej zachęcamy klientów do wykonania wydruku próbnego, zwłaszcza przy większych zamówieniach np. zaproszeniach ślubnych.

15Jak przygotować projekt wizytówki, ulotki, plakatu itp.?

Projekt wizytówki proszę przygotować w rozdzielczość 600 dpi, pozostałe druki reklamowe – 300 dpi. Dookoła docelowego wymiaru wydruku potrzebne jest dodanie 2,5mm ramki (spadów, przedłużenia używanych grafik czy tła), która jest ścinana maszynowo w celu uniknięcia białych linii przy krawędziach (przy produkcji mogą wystąpić przesunięcia rzędu 1-2mm). Czyli np. dla wizytówki 90×50 mm plik do druku powinien mieć format 95x55mm. Jeżeli w projekcie występują ramki, należy odsunąć je od zgięć oraz krawędzi cięcia o minimum 5mm. Jeżeli projekt nie zawiera elementów dochodzących do krawędzi, spady nie są wymagane. Prosimy o odsunięcie ważnych elementów (teksty, rebusy, grafiki które mają być na wydruku w całości) o przynajmniej 3mm od zgięć oraz krawędzi cięcia.

Wydruki uszlachetniane należy przygotować w następujący sposób (analogicznie przód i tył wizytówki): pierwszy plik powinien zawierać wszystkie niezłocone elementy (w tym tło), drugi plik wyłącznie to, co ma zostać wyzłocone (zapisane jako 100% czarny – R:0 G:0 B:0), a trzeci to wizualizacja jak powinien wyglądać gotowy wydruk.

Drukarnia nie ingeruje w pliki klientów, tym samym nie bierze odpowiedzialności za wydruki z użyciem źle przygotowanych przez klienta projektów. Przesłane projekty są sprawdzane pod kątem ww. wymagań. Jeżeli projekt nie został przygotowany prawidłowo, kontaktujemy się w celu poprawy przesłanego pliku.

16Jak przygotować zdjęcie do druku na płótnie?

Do obrazów z zadrukowanymi bokami potrzebny jest plik powiększony o 2,5 cm z każdej strony (będą one widoczne po bokach obrazów), czyli np. dla obrazów 50×70 plik powinien mieć format 55×75 cm. Optymalna rozdzielczość to 200 dpi. Jeśli do zdjęcia dodajemy teksty lub drobne szczegóły, to lepszą rozdzielczością w tym przypadku będzie 300 dpi. Pliki najlepiej zapisać jako pdf w docelowym rozmiarze, ale można też podesłać jako jpg, czy tiff.

Jeśli nie potrafisz przygotować pliku do druku, podeślij do nas wybrane zdjęcie (oryginalny plik) i podaj rozmiar obrazu, jaki chciałbyś uzyskać. Sprawdzimy plik pod kątem wymagań jakościowych i przygotujemy zdjęcie do druku. Standardowy koszt przygotowania pliku do druku to 12 zł, w wyjątkowych przypadkach (np. gdy wymagany jest dodatkowy retusz graficzny) koszt może być wyższy. Wszelkie dodatkowe koszty są konsultowane przed rozpoczęciem pracy.

17Czy nasze obrazy na płótnie są trwałe?

Nasze obrazy drukujemy na ploterach graficznych pigmentowych marki Canon i Epson. Wydruki z tych maszyn to produkty najwyższej jakości i wieloletniej trwałości. Obrazy mają gładkie przejścia tonalne, są wodoodporne i nie blakną pod wpływem promieni UV. Standardowo drukujemy na naturalnym, bawełnianym płótnie (100% bawełna). Następnie wydruk jest oprawiany na drewniany blejtram, dzięki czemu klient otrzymuje produkt gotowy do powieszenia na ścianie.

Obraz nie posiada dodatkowej zawieszki – wieszamy go bezpośrednio za blejtramę, ponieważ tak zamontowany będzie ładnie przylegać do ściany.

18Jak przygotować zdjęcia do fotoksiążki?

Jeśli chcesz zlecić nam wykonanie projektu fotoksiążki, przygotuj wszystkie zdjęcia (w wersji elektronicznej lub wydrukowanej) i ponumeruj je według kolejności, w jakiej mają zostać użyte, np. 001, 002, 003 itd. Zdjęcia wydrukowane należy dostarczyć do naszej drukarni do zeskanowania. Jeżeli w fotoksiążce mają być umieszczone teksty, proszę je przygotować w jednym dokumencie tekstowym (np. .doc) opisując miejsca ich umieszczenia, np. „tekst na pierwszą stronę”, „podpis zdjęcia 015”. Czas wykonania projektu fotoksiążki to ok. 2-3 dni robocze. Następnie projekt przesyłany jest mailowo do akceptacji przez klienta. Po ustaleniu ostatecznej wersji projektu przystępujemy do drukowania. Czas na złożenie fotoksiążki to 1-2 dni robocze.

19Jak przygotować własny projekt fotoksiążki?

Nie mamy programu online udostępnionego klientom do tworzenia fotoksiążek. Pracujemy na własnym zaawansowanym graficznie programie. Można dostarczyć do nas swój własny projekt fotoksiążki stworzony w dowolnym programie graficznym.

Strony na wnętrze fotoksiążki należy przygotować w formacie A4 (w pionie lub poziomie) z zachowanym 2 mm marginesem do ścięcia (czyli w formacie 214×301 mm). Wszystkie teksty powinny być oddalone o min. 3 mm od krawędzi cięcia i min. 1,5 cm od grzbietu (fotoksiążka nie otwiera się na płasko). Plik należy zapisać jako wielostronicowy PDF. Minimalna ilość stron to 40.

Okładkę do fotoksiążki poziomej należy przygotować w rozmiarze 66×26 cm, a do fotoksiążki pionowej w rozmiarze 48×35 cm. Należy zwrócić uwagę, że po ok 2 cm od każdej krawędzi strony potrzebne jest na zawinięcie, dlatego proszę nie umieszczać tam żadnych napisów ani innych istotnych elementów. Grzbiet fotoksiążki ma 6 mm (40 stron) lub 8 mm (60 stron). Okładkę należy zapisać w formacie JPG lub PDF.

20Jak przygotować zaproszenie okolicznościowe?

Szczegółowy opis dostępny jest tutaj.

21Czy można spersonalizować zaproszenia?

Tak, istnieje możliwość wykonania przez nas personalizacji (wpisania komputerowo nazwisk gości do zaproszeń) w cenie 0,40 zł brutto za sztukę. Prosimy o przesłanie listy gości drogą mailową na adres biuro@gutenberg-drukarnia.pl w formie elektronicznej (najlepiej w notatniku lub Wordzie). Należy zwrócić szczególną uwagę na odmianę formy imion i nazwisk (Sz. P. Annę i Jana Kowalskich). Jeśli chcemy, aby imiona gości poprzedzał zwrot Sz. P., powtarzamy go przed każdym gościem na liście. Pamiętamy o zachowaniu wielkości liter oraz nie numerujemy listy. Ewentualne dodatkowe uwagi prosimy zawrzeć w tekście maila.

22Czy można u nas obejrzeć przykładowe realizacje?

Tak, mamy u nas w drukarni przykładowe realizacje do obejrzenia (m.in. obrazy na płótnie, fototapety, zaproszenia ślubne i okolicznościowe, papeterię ślubną, próbnik papierów ozdobnych, fotoksiążki i inne). Zapraszamy do nas w godzinach pracy drukarni.

23Czy zajmujemy się projektami?

Tak, wykonujemy projekty pod indywidualne zamówienia. Koszt projektu uzależniony jest od czasu pracy i wynosi 60 zł/h pracy grafika.

24Czy można wystawić nam opinię?

Jak najbardziej! Będziemy wdzięczni za polubienie nas oraz wystawienie nam opinii na naszym profilu na Facebooku oraz w wyszukiwarce Google:

FB:
https://www.facebook.com/DrukarniaGutenberg/

Google:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=drukarnia+gutenberg