Mimo coraz bardziej powszechnej cyfryzacji, komputeryzacji i rozwoju multimedialnych nośników, na których odczytywane i zapisywane są szeroko pojęte treści druk w tradycyjnym rozumieniu tego słowa nie traci na popularności, a wręcz zyskuje. Dzieje się tak dlatego, że w kontekście informacji wizualnej treść drukowana jest najprostszym i ciągle najbardziej skutecznym sposobem dotarcia do odbiorcy, a w kontekście reklamy – do potencjalnego klienta.
Większości z nas wrażliwych na estetyczne walory otaczającej nas rzeczywistości reklama drukowana skojarzy się ze szpecącymi banerami reklamowymi, ogłoszeniami i bilbordami tłocznie porozwieszanymi na polskich ulicach i szpecącymi je. Przekaz, który za pośrednictwem tak nieestetycznie skonstruowanego informacyjnego krajobrazu jest wizualnie nie tylko kłujący w oczy swoją brzydotą, co kompletnie nieczytelny i zupełnie nie spełnia swojej pierwotnej informacyjno – reklamowej funkcji.
Stąd tak olbrzymie zapotrzebowanie primo – na świetnych grafików i projektantów reklamowych i secundo – drukarni, które swoimi technicznymi możliwościami będą w stanie sprostać wysokim wymaganiom twórców reklamowych banerów. W idealnym świecie każdy baner czy bilbord reklamowy stworzony byłby według zasad reklamowej estetyki. Byłby dyskretny i niezaśmiecający krajobrazu naszego pięknego kraju, a jednocześnie na tyle nośny w swej treści, że skutecznie trafiałby do odbiorcy, generując coraz to większą liczbę potencjalnych klientów firmie, która na banerze czy bilbordzie swoje usługi reklamuje. Niestety nie żyjemy w świecie idealnym, co nie znaczy, że do ideału nie należy dążyć. Dlatego tak ważny jest profesjonalizm grafików i technologiczna wydajność drukarni, które będą umiały sprostać wymogom nowoczesnej, skutecznej i estetycznej informacji wizualnej.