
Jak zrobić wizytówkę? Jak stworzyć wizytówkę, by osoba nią obdarowana zapamiętała nas na długo? Nie jest to trudne zadanie, bowiem w sieci mamy dostępnych całe mnóstwo programów, za pomocą których zaprojektujesz estetyczne i eleganckie wizytówki. Wystarczy pobudzić kreatywność lub poszukać inspiracji wśród wielu przykładów dostępnych w Internecie — lub skorzystać z gotowych szablonów. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku, jak zrobić wizytówki, co powinny one zawierać i gdzie najlepiej zlecić druk.
Wizytówki Wrocław — zobacz nasze realizacje w tym zakresie i zainspiruj się!
Dlaczego warto stworzyć wizytówkę dla swojego biznesu?
Dawniej wizytówki kojarzyły się głównie z najwyższym szczeblem zawodowego świata — nosili je zazwyczaj tylko prezesi, dyrektorzy czy menadżerowie dużych firm. To się zmieniło — dziś wizytówki stanowią nieodłączny atrybut każdego, kto w swojej pracy nawiązuje liczne kontakty biznesowe, a więc dziennikarzy, sprzedawców, przedstawicieli handlowych, a także osób prowadzących własną działalność gospodarczą w różnych branżach.
W kolejnych akapitach dowiesz się, jak napisać wizytówkę, jaki format powinna ona mieć i gdzie ją można promować.
Jakie elementy powinny znaleźć się na wizytówce?
Idealna wizytówka — co powinna zawierać? Podstawowym zadaniem wizytówek jest przekazanie informacji kontaktowych. To oznacza, że na wizytówce powinny znaleźć się takie dane, jak:
- imię i nazwisko bądź nazwa firmy
- numer telefonu
- adres e-mail
- opcjonalnie: adres strony internetowej
Wybór formatu i rodzaju papieru do wizytówki
Jak powinna wyglądać wizytówka? Kwestie związane z warstwą wizualną, takie jak kolor tła, czcionka czy dodatkowe elementy graficzne zależą tylko i wyłącznie od Ciebie, jednak przyjęło się, że tego rodzaju druki mają określone rozmiary. A zatem jakie wymiary ma wizytówka? Najczęściej drukowany rozmiar wizytówki to 90×50 mm lub 85×55 mm — dzięki temu zmieści się ona w tradycyjnym wizytowniku.
Produkty powiązane
Fototapeta z własnego zdjęcia
80,00 złPoprzednia najniższa cena: 80,00 zł.
Jeśli chodzi o materiał wykonania, wizytówki zwykle drukuje się na papierze kreda mat 350 g. Niektórzy decydują się na laminowanie wizytówek, by nie niszczyły się zbyt szybko. Laminowanie folią soft touch sprawia, że wizytówka jest przyjemna (aksamitna) w dotyku i wydaje się bardziej ekskluzywna.
Jak zaprojektować wizytówkę?
Jak zaprojektować wizytówkę? W tym celu warto skorzystać z pomocy popularnych programów graficznych, takich jak Canva, Photoshop, Illustrator czy też CorelDrow. W wielu z nich znajdują się gotowe szablony wizytówek — przy ich wyborze jedynym Twoim zadaniem będzie naniesienie odpowiednich danych. Jeśli masz kreatywną duszę, możesz wypróbować różne dostępne opcje, edytować je i stworzyć własny projekt, w pełni niepowtarzalny.
Warto zwrócić uwagę na rozdzielczość projektu — wizytówki projektuje się w rozdzielczości 600 dpi. Wtedy nawet małe teksty będą czytelne (zalecamy minimalną wysokość liter 2 mm). Należy też pamiętać o spadach i odsunięciu wszystkich ważnych elementów od krawędzi cięcia o min. 3 mm.
W przypadku firmowych wizytówek kluczowa jest stylistyka nawiązująca do identyfikacji wizualnej firmy. Warto, by na wizytówce znajdowało się logo firmy, a czcionka, kolorystyka i pozostałe elementy graficzne nawiązywały do layoutu Twojej marki.
Drukowanie wizytówek — jak zrobić to profesjonalnie?
Masz gotowy projekt wizytówek — i co dalej? Jak przygotować wizytówki do druku? To bardzo proste — wystarczy zapisać gotowy projekt w formacie PDF, zapisać na nośniku pamięci lub przesłać do drukarni, która zrealizuje Twoje zamówienie. Jeśli interesuje Cię druk małoformatowy, w tym właśnie wizytówki, ulotki czy zaproszenia, sprawdź koniecznie naszą ofertę — mamy konkurencyjne ceny!
Przykłady projektów wizytówek
Jeśli wciąż zastanawiasz się, jak zaprojektować wizytówkę, możesz na początek poszukać inspiracji w sieci. Pomocne mogą być wspomniane wyżej programy graficzne — posiadają one gotowe szablony, które mogą posłużyć jako zalążek pomysłu na własną wizytówkę.
Jak promować swoją wizytówkę?
Jeśli wiesz już, jak stworzyć wizytówkę, możesz zastanowić się, w jaki sposób będziesz ją promować. W końcu celem tego typu wydruków jest promocja swoich usług — Twoje wizytówki powinny więc dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców lub klientów.
Dobrym pomysłem na promocję wizytówek jest wydawanie ich w większych ilościach zadowolonym klientom — jest duża szansa na to, że ten, kto ceni sobie Twoje usługi, będzie chciał polecać je dalej swoim znajomym.
Błędy, których należy unikać przy tworzeniu wizytówki
Jak napisać wizytówkę, by była nie tylko przydatnym źródłem informacji o nas, ale także wyglądała estetycznie i atrakcyjnie? Oto najczęściej powtarzane błędy przy tworzeniu wizytówek:
- zbyt duża ilość informacji na karcie
- brak ważnych danych na wizytówce
- błędy językowe i literówki
- nieumiejętne połączenie kolorów
- zła rozdzielczość grafiki
Jeśli uda Ci się uniknąć tych błędów, Twoja wizytówka będzie idealna!
Podsumowanie i praktyczne wskazówki
Jeśli wiesz już, jak zrobić wizytówkę, zapraszamy do nas — Gutenberg to doświadczona drukarnia Wrocław, które realizuje zarówno druki małoformatowe, jak i wielkoformatowe. Doradzimy Ci, na co warto zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówek, jaki papier wybrać i jaki format będzie najlepszy.
Zadbaj o wizerunek swojej firmy i skorzystaj z oferty drukarni Gutenberg!